γράφει ο Πέτρος Καστορίνης
Η εικαστικός Μαριλένα Μιχόπουλου στη νέα της δουλειά, «περιγράφει» την Άνοιξη, έξω από την αυστηρά οριοθετημένη δημιουργία των Ελλήνων κεραμιστών, ταξιδεύοντάς μας, σε ένα πολύχρωμο και μυροβόλο σύμπαν.
Αν αναζητήσει κανείς το μυστικό μήνυμα στις τελευταίες δημιουργίες της Κεραμίστριας – Γλύπτριας Μαριλένας Μιχοπούλου, θα μπει σε μία ατέρμονη εξερεύνηση, δίχως λόγο. Η καλλιτέχνης, ως γαλαντόμα εκφραστής, αφήνει τον εσωστρεφή χαρακτήρα της ελληνικής κεραμικής τέχνης, και «σερβίρει» στον θεατή, ένα άμεσο, ευδιάκριτο, μήνυμα.
Τα έργα της Μαριλένας Μιχοπούλου, ταξιδεύουν το θεατή, σε μια διαρκής παραπομπή της μορφής στο άμορφο, στο χρώμα και στο άχρωμο λευκό, στο χώμα, στο νερό, στον πηλό... Σταθμοί δίχως τέλος. Η νέα δουλειά της Μαριλένας Μιχοπούλου, μαρτυρά την αρχή, με τη σύλληψη της νέας της ιδέας, τη μέση, με την εξαιρετική απόδοση της Άνοιξης στα έργα της και το τέλος, με το ολιστικό αποτέλεσμα.
Η νέα συλλογή της Μιχοπούλου, είναι η διαρκής, ενδόμυχη ροπή της τέχνης έξω από τα όρια του εαυτού της καλλιτέχνιδας. Είναι η διαλεκτική αισθητική, που στην πραγματικότητα οι διατυπώσεις που προσφέρει, μοιάζουν να έχουν συλληφθεί από την ίδια τη θεμελιώδη αμφισημία της μορφής, και ως εκ τούτου το καταγωγικό διφορούμενο όλης της τέχνης. Το ίδιο εκείνο διφορούμενο που σε άλλα συμφραζόμενα, εμφανίζεται ως παθολογία του «αισθητισμού». Όσο η τέχνη προσποιείται μιαν απόλυτη αυτάρκεια ή αυταρέσκεια, μια κατηγορηματική σύμπτωση με τη μορφή της, καταλήγει ως μια αδιάλλακτη, μη διαδραστική τέχνη, με καθαρή ανταλλακτική αξία.
Η τέχνη αντλεί την πιο ιδιάζουσα δύναμή της, μέσα από την ένταση που γεννά ανάμεσα στην εικόνα και το βάθος του περιεχομένου. Αυτό κάνει και η Μαριλένα Μιχοπούλου, στην τελευταία της συλλογή. Ως γνήσια εικαστικός, κλείνει τα αυτιά της σε ότι την έχει εκπαιδεύσει, απαρνιέται την εκπαιδευτική της ιδιότητα και δημιουργεί!
Αξίζει να δείτε από κοντά τα έργα της, που παρουσιάζονται από τις 14 Απριλίου στο «Medley». Έργα με esáns μοναδική, που θα προσδώσουν στο ταξίδι σας, μία «Άνοιξη» ξεχωριστή.