Κυριακή 3 Απριλίου 2022

Re - Loaded


γράφει η Ανδρονίκη Παντιώρα 

«…Θα γίνω βιβλίο, γιατί μόνο έτσι μπορεί η ζωή να στριμωχτεί σε ένα ράφι. Θα γίνω βιβλίο…, γιατί έτσι, (ένα βιβλίο), μπορεί να σε κάνει ευρύτερα γνωστό …» αναφέρει μεταξύ άλλων το οπισθόφυλλο της αυτοβιογραφίας του Λάκη Γαβαλά.

Στο «Χαρτόπολις» της Ελένης Νικολέλη, Σάββατο πρωί, στο βιβλιοπωλείο του Νέου Ψυχικού, το βιβλιοπωλείο που είναι στην κυριολεξία γεμάτο βιβλία παντού, η γνώση ξεχειλίζει, μέσα από στοίβες βιβλίων και η φιλαναγνωσία διάχυτη, ξεχωρίζει, ο αυθεντικός, πάντα ευδιάθετος και χαρούμενος Λάκης Γαβαλάς, αυτός ο λάτρης της ζωής με τα σκαμπανεβάσματά της, βρέθηκε κοντά μας, υπογράφοντας το βιβλίο του με τίτλο «Λάκης Γαβαλάς, Loaded», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Άγκυρα».

Τι είναι η ζωή; Μια βόλτα είναι η ζωή, ένα πέρασμα. Όπως λέμε, έλα βγες, κάνε την εμφάνισή σου, μείνε και λίγο να σε δούμε, να δούμε πως φέρεσαι, πως σκέφτεσαι και πως αμφισβητείς. Μην τρελαίνεσαι. Τώρα που είπα «αμφισβητείς» θυμήθηκα... Η μαγεία της ζωής είναι όταν αμφισβητείς. Όταν αντιστέκεσαι… με κάποιο τρόπο. Συνειδητά όμως, με επίγνωση των μονοπατιών της κοινωνίας, εκεί στην ωριμότητα της νιότης σου.
                                                                             

Ζήτησα από το Λάκη Γαβαλά, να μου συνοψίσει τη ζωή του σε μία φράση και μου είπε «Υπάρχω…» και εγώ συνειρμικά συνεχίζω «…Υπάρχω, είμαι εδώ..». «Όπως το μωρό που μπουσουλάει και προσπαθεί να σηκωθεί, πέφτει και ξανασηκώνεται, για να αντικρύσει το μέλλον. Αυτός ο τρόπος, υπάρχει σε εμένα από μικρό παιδί. Η υγεία είναι για μένα ότι πιο σπουδαίο αγαθό στη ζωή. Προϋποθέτει και υγεία πνεύματος. Υγεία στη σκέψη. Δεν είναι μόνο η υγεία του σώματος και του οργανισμού. Όταν όλα αυτά υπάρχουν μαζί, τότε μπορεί να έρθει και η ύλη και βέβαια απαραίτητα, η δημιουργία. Έχοντας ζήσει στη ζωή μου με πλούσια ύλη, μπορώ να πω, ότι έχω και το απαραίτητο πνευματικό κομμάτι της ζωής και το δημιουργικό βεβαίως, που δεν με έχει αφήσει».
                                                                           
Ο Λάκης Γαβαλάς, με την Ελένη Νικολέλη και την Άννα Παπαδημητρίου
από τις εκδόσεις "Άγκυρα" 
-Είχες μια πλούσια ζωή, με απόλυτες εμπειρίες. Ποιο είναι το μήνυμα; Προχώρα...; «Ε, ναι. Εγώ ανήκω στο σύμπαν, ανήκω στο τώρα. Το σύμπαν μου απέδειξε ότι έχει μια αόρατη δύναμη που με προστατεύει. Ότι γήινο, χαρά ή λύπη ή ότι συναίσθημα μου συμβαίνει, το καταγράφω, το επιστρέφω στο σύμπαν και μου έρχεται πίσω φιλτραρισμένο».

-Ποιο είναι το πιο σημαντικό που σου έχει συμβεί στη ζωή σου, που κατέχει περίοπτη θέση; «Το πιο σημαντικό είναι που με αγαπούν οι άνθρωποι και αυτό συμβαίνει λόγω και της δικής μου προσωπικότητας.

Μας λείπει το χειροκρότημα όμως από τη ζωή μας», είπε ο Λάκης Γαβαλάς στο τέλος. «Στη ζωή μας είναι όμορφο να επιβραβεύουμε τα καλώς κείμενα, αυτόν που προοδεύει, αυτόν που διαπρέπει. Μας λείπει να είμαστε ανοιχτόκαρδοι». Κρατώντας το συγκεκριμένο στοιχείο ως επίλογο, γνώριμο στα ελληνικά δεδομένα, θα συμφωνήσω μαζί του ότι ναι, είναι πραγματικά όμορφο να λέμε καλές κουβέντες για τους συνανθρώπους μας που δείχνουν μια αξιοσύνη, που είναι χρήσιμοι για τον κόσμο τούτο, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά και ο Λάκης. Μην το φοβάστε. Άλλωστε αυτός που φοβάται να αναγνωρίσει και να παραδεχτεί, δεν πατάει δυνατά και στέρεα. Φοβάται για τον ίδιο του τον εαυτό.