Τρίτη 16 Ιουνίου 2020

Το πρόσωπο πίσω απ' το έγκλημα!


γράφει η Ανδρονίκη Παντιώρα

"...Πολύ καλά έκανε ο εισαγγελέας και έκρινε την υπόθεση ως κακούργημα και το δράστη με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας εκ προθέσεως, γιατί το βιτριόλι σκοτώνει, μπορεί να προκαλέσει θάνατο. Την Ιωάννα τη βοήθησαν οι άνθρωποι γύρω της εγκαίρως, οι γιατροί και ο κόσμος..."

Ημέρες "αστυνομικής και εγκληματικής συνάμα δράσης" οι τελευταίες που διανύουμε, με δύο υποθέσεις που έχουν συγκλονίσει τη δική μας κοινωνία, τη μικρή ελληνική, η οποία δεν είναι ούτε συνηθισμένη, ούτε εξοικειωμένη θα λέγαμε σε τέτοιου είδους σκηνικά και δεν χρειάζεται εδώ που τα λέμε να είναι κιόλας. Είχαμε μία ενδιαφέρουσα συζήτηση με την Αθηνά Εσκίογλου,  ιατροδικαστικός ανθρωπολόγος, είναι ο άνθρωπός που μελετά τα στοιχεία ενός εγκλήματος, που κάνει την ταυτοποίηση, μετά θάνατον φυσικά.

Λόγω όμως ότι η ίδια είναι η μόνη με αυτή την ειδικότητα στην Ελλάδα, γνωστή και ως csi στο χώρο και προΐσταται κάθε εγκληματικής έρευνας, ρωτήσαμε την επιστημονική της θέση και άποψη για τα δύο τελευταία κρούσματα στη χώρα. Της Ιωάννας που δέχτηκε την επίθεση με το βιτριόλι και της απαγωγής του 10χρονου κοριτσιού στη Θεσσαλονίκη, που βρίσκεται σε εξέλιξη η έρευνα και για τις δύο υποθέσεις βεβαίως. 
                                                                             

Το βιτριόλι, συνδεδεμένο στις συνειδήσεις μας με υποθέσεις αντιζηλίας, με ερωτικές σχέσεις, με «πειραγμένα» μυαλά και «ταραγμένες» ψυχές, οι επιθέσεις με αυτό αποτελούν τραγικά γεγονότα, τραγικές ιστορίες, με τραγικές καταλήξεις. Η Αθηνά υποστηρίζει ότι η επιστήμη και η τεχνολογία έχουν προχωρήσει αρκετά και μπορούν να βοηθήσουν αρκετά, ανθρώπους που πέφτουν θύματα τέτοιου είδους εγκληματικών δράσεων.
                                                                 
"...Είναι όμως τραγικό, γιατί ποτέ δεν θα είναι αυτός ο άνθρωπος όπως πριν και δεν αναφέρομαι μόνο στην εμφάνιση. Το βιτριόλι καταστρέφει τις απολήξεις των νεύρων. Η αίσθηση που θα έχει αυτή η γυναίκα στο πρόσωπό της, δεν θα είναι ποτέ ξανά η ίδια. Υπάρχουν πάρα πολλά θύματα στον κόσμο από αυτή την ουσία κυρίως στο Πακιστάν και την Ινδία, γιατί είναι ένα πάρα πολύ φθηνό υλικό και προφανώς η κυβέρνηση πρέπει να κάνει πράγματα ως προς τον περιορισμό της χρήσης αυτού του χημικού και την αυστηριοποίηση των ελέγχων πρόσβασης. 
                                                                               

"...Η αστυνομία έχει πολλά εργαλεία στα χέρια της για την εξιχνίαση ενός εγκλήματος. Στην επεξεργασία των προσώπων χρησιμοποιούνται σημεία αναφοράς στις αποστάσεις μεταξύ των χαρακτηριστικών ενός προσώπου και δημιουργούνται έτσι στατιστικά στοιχεία, υπολογίζοντας το ύψος και σε σύγκριση με διάφορες άλλες σταθερές, γίνεται η ταυτοποίηση, βάσει της οποίας αποκλείουν ή συμπεριλαμβάνουν έναν πιθανόν ύποπτο άτομο..."

"...Δεν υπάρχει το τέλειο έγκλημα...", υπογραμμίζει η Αθηνά Εσκίογλου. Θίγοντας ευαίσθητα ζητήματα και αφήνοντας στην άκρη φόβους και προκαταλήψεις άλλων εποχών, έχουμε περάσει από την εποχή της συνωμοσιολογίας στην εποχή της τεχνολογίας και της εξέλιξης, που με την κατάλληλη εκπαίδευση των ανθρώπων και τη σωστή χρήση της τεχνολογίας, διευκολυνόμαστε στην εξιχνίαση του εγκλήματος. Η τεχνολογία αποτελεί εργαλείο.
                                                                             

"...Οι κάμερες που χρησιμοποιούνται από την αστυνομία, αποτελούν πολύ σημαντικά εργαλεία στη διερεύνηση των υπόπτων και στη διερεύνηση στοιχείων για την εξιχνίαση μιας υπόθεσης. Είναι γεγονός, ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για μεγαλύτερο έλεγχο της αστυνομίας με τη χρήση περισσότερων καμερών, σε κομβικά σημεία της πόλης. Με την άρση του απορρήτου στα gps των κινητών συσκευών, βοηθιούνται οι αρχές στο να βρεθεί η συγκεκριμένη τοποθεσία των υπόπτων, σε δεδομένη χρονική στιγμή. 

Πολλές είναι επίσης οι εταιρείες που έχουν εισάγει στην αγορά τα ρολόγια χεριού για τα παιδιά, με ενσωματωμένο gps. Όσον αφορά στο δεκάχρονο κορίτσι και στην ιατροδικαστική έρευνα που διενεργείται, είναι σίγουρο ότι θα εξακριβωθούν οι λόγοι και τα κίνητρα της απαγωγής της...", λέει η Αθηνά Εσκίογλου.