Σάββατο 30 Μαΐου 2020

Η παιδεία δεν σταματά!


γράφει η Ανδρονίκη Παντιώρα

Πες μου και θα ξεχάσω. Δείξε μου και ίσως να θυμάμαι. Κάνε με να το βιώσω και θα το καταλάβω. Ο σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αντικαταστήσει ένα άδειο μυαλό με ένα ανοιχτό μυαλό. 

Δύο άνθρωποι της εκπαίδευσης, δύο άνθρωποι πάνω απ' όλα θετικοί, η Αλίκη Γκιζελή, αντιδήμαρχος Παιδείας στο δήμο Ψυχικού Φιλοθέης και ο Παναγιώτης Σαγρής, πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας του δήμου Αμαρουσίου, μιλούν για το νέο ξεκίνημα των σχολείων τη Δευτέρα 1η του μήνα, το ρόλο των δασκάλων και του διευθυντή του σχολείου, καταγράφουν τις ανάγκες σήμερα συνολικά των δημόσιων σχολείων και αναφέρονται στο θετικό αντίκτυπο που άφησε η κρίση κορονοϊού στην παιδεία.
                                                                                 

Η Αλίκη Γκιζελή, ένθερμη υποστηριχτής του κλεισίματος των σχολείων, συναντηθήκαμε στο γραφείο της, στο δημαρχείο Νέου Ψυχικού και μας είπε: «...Καταρχήν τα σχολεία έκλεισαν την κατάλληλη στιγμήΟ κορονοϊός μας έκανε καλό σε πολλά πράγματα και αυτό γιατί μέσα από τα αρνητικά γεγονότα μαθαίνουμε. Ακόμα και να μας προεξοφλήσει κάποιος μια ιδανική ζωή, ακόμα κι αν ο άνθρωπος ακολουθήσει μια πολύ καλά οργανωμένη και φιλοσοφημένη θεωρία, θα πάει να την πατήσει για να πάθει. Αυτό θα σου μείνει. Έγινε ένα μεγάλο βήμα με την εξ αποστάσεως ασύγχρονη εκπαίδευση, εξ ολοκλήρου στην ιδιωτική εκπαίδευση και κάποιες αξιόλογες προσπάθειες σε ορισμένα δημόσια σχολεία. Καταλάβαμε με τον κορονοϊό ότι η  παιδεία δεν σταματά, το σχολείο δεν σταματά. Πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν...».

Η νέα διοίκηση του δημάρχου Δημήτρη Γαλάνη, έχει ψηλά στην ατζέντα της τη «συμμόρφωση» των κτιριακών εγκαταστάσεων των σχολείων και του τεχνικού εκσυγχρονισμού και εξοπλισμού, των συστημάτων και των υποδομών. Ο δήμος χρειάζεται να βρίσκεται δίπλα στα σχολεία και στους γονείς. Αυτό ισχύει! Αν ο δήμος δεν είναι κοντά στα σχολεία, αν δεν στηρίζει, αν δεν βοηθά, τότε δεν εξυπηρετείται η συνοχή του κοινωνικού ιστού, σαμποτάρει το ίδιο το έργο του. 


Ο Παναγιώτης Σαγρής, υπηρέτησε με περίσσεια αγάπη το σύστημα της εκπαίδευσης, σχεδόν 20 χρόνια από τη θέση του διευθυντή σε σχολεία του Αμαρουσίου, ένας άνθρωπος, ζεστός, οικείος, όπως ακριβώς πρέπει να είναι οι δάσκαλοι των παιδιών μας. Το Μαρούσι έχει και αυτό ανάγκες σε ανανεωμένες κτιριακές υποδομές. Τα χρήματα των σχολικών επιτροπών απορροφούνται κατευθείαν από τα κρατικά προγράμματα για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων, με επιπλέον οικονομική στήριξη. Ο νέος δήμαρχος, Θεόδωρος Αμπατζόγλου έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκπαίδευση, ο οποίος κινείται και λειτουργεί σε πνεύμα διαβούλευσης γενικότερα, κάνοντας συναντήσεις με τους διευθυντές των σχολείων για όλα τα θέματα. 

Τα σχολεία ζητούν και έτσι πρέπει, να ζητούν για την κάλυψη των τεράστιων αναγκών τους, καθώς η δημόσια εκπαίδευση έχει απαξιωθεί αρκετά χρόνια τώρα στην Ελλάδα. Ο δήμος συνεπικουρεί, υποστηρίζει οικονομικά, παρέχει την ομπρέλα ασφαλείας στα σχολεία του, προκειμένου οι αυριανοί πολεμιστές του, να έχουν εφόδια, να εισπράξουν αγάπη και φροντίδα. Ο δάσκαλος και ο καθηγητής δεν θα χάσουν ποτέ το ρόλο τους. Είναι γεγονός αναμφισβήτητο, ότι σε συνδυασμό με μία συντονισμένη διεύθυνση, πραγματικά μπορούν να κάνουν θαύματα σε ένα δημόσιο σχολείο.