γράφει ο Πέτρος Κστορίνης
Με εξαιρετική αντίληψη υψηλής αισθητικής, ισορροπίας και δομής, σύμβολα και προτάσεις να συνωθούνται και να συμβιώνουν σε μια άρρηκτη και διαδραστική σχέση μεταξύ τους, τα ''διακριθέντα'' έργα της 59ης Πανελλήνιας Έκθεσης Κεραμικής '21 αποτελούν αυθόρμητο εικαστικό μήνυμα.
Στην κυριολεξία μία ''εξωστρεφής'' δημιουργική επανάσταση, όπως κάθε αντίστοιχου διαγωνισμού ανά έτος, από σπουδαίους καλλιτέχνες! Η κεραμική ''αναζητά'' στην Ελλάδα την δική της θέση στο κλειστό εικαστικό σύμπαν ως μία δημιουργική τέχνη, παράλληλη της γλυπτικής και δίπλα στην ζωγραφική! Η αρχαία τέχνη της κεραμικής με αρχή, μέση και εξέλιξη αποτελεί σύμβολο, ένα ''μέσο'' σε μία πληθώρα πληροφοριών, ιδεών και σημασιών. Τα έργα κεραμικής τα αντικρίζεις από κάθε πλευρά, τα παρακολουθείς από διαφορετικό ύψος και πλάτος, μπορείς να περιστραφείς γύρω τους και κάθε φορά έχεις στην διάθεση σου και ένα διαφορετικό αποτέλεσμα, μία διαφορετική οπτική γωνία. Στην πραγματικότητα είναι γλυπτική.
Τον διαγωνισμό προκηρύσσει η Πανελλήνια Ένωση Κεραμιστών και Αγγειοπλαστών και η έκθεση των έργων πραγματοποιείται στο Κέντρο Ελληνικής Κεραμικής στο Μαρούσι. Το Μαρούσι που αποτελεί τους ''Δελφούς'' της Ελληνικής Κεραμικής, με έντονη υποστήριξη ή θα τολμούσαμε να πούμε ''υιοθεσία'' από την Περιφέρεια Αττικής, τον Δήμο Αμαρουσίου και την Περιφέρεια Βόρειου Τομέα Αττικής.
Στα εγκαίνια της 59ης Πανελλήνιας Έκθεσης Κεραμικής ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης καθώς και ο Δήμαρχος Αμαρουσίου, Θεόδωρος Αμπατζόγλου πέρα από την απονομή των βραβείων και επαίνων στους διακριθέντες στον Διαγωνισμό Κεραμικής, αναφέρθηκαν στην ''αμφισβητούμενη'' ιδιοκτησία του ιστορικού ακινήτου που στεγάζεται το Κέντρο Ελληνικής Κεραμικής στο Μαρούσι. Ο Περιφερειάρχης καθώς και ο Δήμαρχος στις σύντομες ομιλίες τους έστειλαν κοινό μήνυμα, προς δύο κατευθύνσεις. Η πρώτη αφορούσε τους καλλιτέχνες και ευρύτερα τον κόσμο της κεραμικής τέχνης, ότι θα πράξουν το καλύτερο ώστε ο χώρος να περιέλθει στην ιδιοκτησία του Δήμου Αμαρουσίου. Και το δεύτερο, προς πάσα κατεύθυνση, ότι θα τον ''διεκδικήσουν'' με κάθε μέσο (!) υπερασπιζόμενοι την ''πρωτεύουσα'', του κέντρου του κόσμου της Ελληνικής Κεραμικής που είναι το Μαρούσι!